Diyanetin üvey evlatları: Önlisans+Hafizlar

featured
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

Diyanet Personel Alım Kategorileri Acil Düzeltilmeli !

Öncelikle değerli arkadaşlar bizlere gelen yoğun talep üzerine bir yazı yazmaya karar verdik.

Bazı sitelerin diyanete yön verdiği kararındayız. Özellikle isim kullanmadan önce iki tane büyük site daha aylar öncesinden İlahiyat Ön Lisans alımlarının artık diyanette olmayacağını söylemişti.

Veryansın yapan siteler ve başarısız basiretsiz insanlar İLAHİYAT ön lisans mezunlarının imam hatip olmaya – kuran kursu öğretici olmaya layık görmeyerek insanların psikolojilerini bozmaktadırlar.

İlahiyat Ön Lisan mezunlarının Diyanete alınamayacağı ile ilgili önceki günlerde yayınlamış olduğumuz haberimizi aşağıdaki kırmızı başlıklı sayfa linkine (yazıya)  tıklayarak okuyabilirsiniz.

İmam Hatip Mezunları Dışındaki İlahiyat Ön Lisanlar Alınmayacak Haberi Yalan !

Yukarıdaki haberde İlahiyat ön lisans alımı ve mevcut olan kategorileri sizlere anlatmaya çalışmıştık. Malum en son Diyanet İşleri Başkanlığının Personel alımında mevcut kategorilerin bir kısmı yerinde dururken bir kısmının ise malesef hunharca katledildiğini görmekteyiz.

Kimse yazımıza alınıp gocunmasın , öz eleştiri de yapabilirsiniz. Evet Diyanet İşleri Başkanlığının yapmış olduğu son alımlarla ilgili hangi kategoriler nasıl değişti ?

Mevcut kategoriler önceden şu şekilde idi.(İmam Hatip Kategorisini Örnek olarak veriyorum.)Dhbt Mulakat Kategori

Şimdi gelelim değişime uğrayan kategorilere yeni alımlarla birlikte değişen ve kaldırılan kategoriler ise şu şekildedir.

3. Kategori yukarda gördüğünüz resimde imam hatip lisesi yok iken son alımlarda mevcut kategori şu şekilde değişmişir. Diğer Lisans + İlahiyat Ön lisans + İ.H.L. + Hafız  (İmam Hatip Lisesi Mezunu Olmak)

4.Kategoride yukarda baktığınızda Diğer Lisans + İlahiyat Ön Lisans iken şimdiki hali ile Diğer Lisans + İlahiyat Ön lisans + İ.H.L. (Yine burayada imam hatip lisesi eklenmiştir.)

5.En çok sıkıntı çekilen ve haksızlığa mağdur olan arkadaşlarımız kategorisi olan yukarda resimde gördüğünüz İlahiyat Ön Lisans + Hafız kategorisi de malesef ki malesef değiştirilmiş olmakla birlikte şu şekilde olmuştur. İlahiyat Ön Lisans + İ.H.L. + Hafız (Buraya da bir imam hatip lisesi eklenmiş bulunmaktadır.

Diğer kategoriler durmakla beraber biz burada mağdur olanları konuşmak istiyoruz. Evet hafızların bu konuda mağdur olduğunun malesef ki farkındayız. Bunun sebebi imam hatip okumamak mı ?

Yoksa bu konuda vazife yapacaklar imam hatip lisesi cıkışlı olması mı ? Ne kadar adil biz burada sormak istiyoruz ?

En son alımlardaki Mezuniyet Durumu yerini inceleyinDhbt Mulakat Kategorileri

İmam hatip lisesi mezunu olmayanlara üvey evlat gibi davranılıp alımlarda malesef ki bize göre Diyanet İşleri Başkanlığı malesef bu kategorilerde haksızlık etmektedir.

Verilen emekler ortada iken imam hatip lisesi eklentisini yaparak bir çok insan mahrum kalmakta ve başvuru yapamamaktadır.

İmam Hatip Liselerinin Türkiye’de çoğalması ile bu alanda görev yapacakları illaki imam hatip lisesi çıkışlı olmaya zorlamak gibi olsa gerek.

Bu da son derece hatalı bir davranıştır. Kişi liseden sonra hayatında ilahiyat okuyup bu alana yönelen kişilere ve hatta imam hatip çıkışlı olmayan kaliteli bir şekilde hafız olan kardeşlerimiz ne olacak ?

Sormak isteriz İlahiyat Ön Lisans Kategorisi + Hafız (neden bu kategori en basitinden kaldırıldı. ) diğer kategorilere neden imam hatip lisesi eklendi soralım ?

Türkiye’de imam hatip liselerinin sayısını artırmak ve öğrencileri bu okullara getirilmesi yerine bizlerin şöyle bir önerisi var.

Belki bunu yadırgayacak arkadaşlarda cıkacak ama önerimiz imam hatip liselerinin tekeline bırakılmaması bu alımlar imam hatip derslerini tüm lise müfredatlarına eklenmeli müslüman bireyler yetiştirmek hepinizin  hepimizin vazifesi .

Bir fen lisesi mezunu da imam hatip lisesi mezunu gibi haklara sahip olsun. Sonuçta mülakatlarda liyakat var bu yeterlilik vasıflarına sahip olanlar zaten hak ederek kazanmaktadır.

Bu haberi yazmama vesile olan isim vermiyorum çok değerli ablamın  dün gece saat 03:40 civarında üzüntüsüne şahit oldum dediği şu idi : Hocam ben imam hatip lisesi çıkışlı değilim okuyamadım.

28 şubatlara denk geldi lisede açıktan mezun olduk bedel ödedik (Burada sadece bu ablamız için değil tüm gitmeyenler için) imam hatipten mezun olamadım ama ön lisansı bitirdim şuan ilitamı okuyorum ve 2007-2008 yıllarında hafızlığımı derece ile bitirip dönemin Diyanet İşleri Başkanından plaket aldım ama gel gelelim bu kategori şuanda yok ve girmiş olduğum ilk 2014 yılındaki DHBT 90 küsürlü bir puan idi.

Son 2016 yılındaki ise 73 küsüratlı bir puan aldım ve benim derece ile hafızlığım olmasına rağmen ben ön lisanstan başvuru yapacam ve belki de sıra bile gelmeyecek ama ömür verdiğim hafızlığımın hiç mi kıymetini yok ?

Evet arkadaşlar bunun neticesinde bu haberi ekledim buraya varın siz düşünün şimdi yine böyle bir yazı yazdığımız icin abuk subuk şeyler yazacak olanlarda vardır belki zaten bir önerisi olan değerli ziyaretçilerimizin yorumları ve yazılarını dikkate alıyoruz.

Günümüzde malesef imam hatip liselerinde yeterli düzeyde bilgi verilmiyor. Bu işlerin içinde olan birisi olarak söylüyorum bizzat tecrübe ile sabit Diyanet İşleri Başkanlığımızın Kuran Kurslarında verilen bir senelik eğitim kuran kıraat ezber konusunda imam hatip lisesinin verdiği 3-4 yıllık eğitimden daha değerlidir.(Yatılı) 

İlahiyat Ön Lisans mezunuyeti ile de gerekli fıkhi ilmi bilgiler zaten kazanılmakta iken neden böyle bir yola gidildi ?

Biz nacizane sormak isteriz ? Umuyoruz ki bu konuda bir çalışma olur.

Bu konuda mağdur olan kardeşlerimizin arkadaşlarımızın hocalarımızın olduğunu biliyorum bizimle iletişimde olmayan arkadaşlar olduğunuda biliyorum biz gerekeni yapıyoruz. Bu konuda  CİMERE İLGİLİ mesaj gönderebilirsiniz.Göndermeyi ihmal etmeyin burada verilen emekler zai olmasın niyetindeyiz.

Yoksa Rabbimiz zaten biliyor o emekleri zayi etmez mutlaka yerini bulur daha fazla sözü uzatmak istemiyorum.

Elimden geldiğince kısa tutmaya calıştım söylenecek cok şey var aslında ama meramımızı anlatabildi isek ne mutlu bizlere.

Evet yıl 2018 ve yine bir alım dün yazdıklarımızın bugün ne kadar önemli olduğuna bir kez daha şahit olmuş oluyoruz…

Yıl 2020 olmasına rağmen malesef kimse söz konusu olay ile ilgili bir tepki göstermemiştir. Son zamanlarda bu konuda güzel geri dönüşler alıyoruz.

Kıymetli hocalarım yine bugün aynı konuyu whatsapp hattımızdan bize dile getirenler oldu. Geçenlerde de aynı konuyu sitemize yorum yazan arkadaşlar ile telefonda istişarede bulunduk.

DHBT Dersleri olarak biz ilgili yerlere talep ilettim ama sayımız az olduğundan dolayı düzgün bir cevap alamadık.Yoğun bir kamoyu oluşturabilirsek aslında bir değişiklik olabilir.

Daha önce bu konuda bir kaç Diyanet sendikası ses cıkarmıştı ama olumlu bir sonuç alamamıştı.Ortada da İHL okumayanlar için büyük bir sorun var yine aynı konu ile ilgili MEB’e hızlandırılmış eğitim ile İHL okunması teklifinde de bulunduk yeterli sayı olursa açılır dendi.

2022 Yılına girmek üzereyiz ama bir değişiklik yok eğer sizler tepki verse idiniz olacaktı bu kamuoyu oluşturmayanların şimdi ne kadar mücadele etseler de artık bir değişiklik olmayacak bu konu ile ilgili cimere bildirdiğimiz yazı ve yanıtta sitemizde mevcuttur.

Diyanetin üvey evlatları: Önlisans+Hafizlar

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

84 Yorum

  1. İlahiyat önlisans hafız neden alınmıy5

    Cevapla
  2. Ne zaman ihl alınmadan lisans alınacak

    Cevapla
  3. 2020 dhbt ile 2022 dhbt den önce daha alım yapılacakmı

    Cevapla
  4. İmam hatip mezunu ne zamandan sonra alınmayacak

    Cevapla
    • Yönetici 9 Ocak 2022, 22:18

      şuan alımlar devam ediyor.İlerleyen dönemlerde böyle bir uygulama söz konusu olabilir.

      Cevapla
      • Selamun aleykum gece vakti hayretler içerisindeyim.
        I.önlisans + hafız kontenjanı yok :). Işler acayip karıştı. Bu nasıl olur.
        Yanlış anlaşılmasın ama kaç ihl mezunu arkadaşa ders verip tecvid talim öğrettim Allah bilir. Vaziyetleri perişan.
        Kuran I Kerimi anlayacak kadar sarf nahiv okuttuklarimda oldu.

        En azından makul bir puanla mülakata çağrılsa da orada karar verilse idi. Önlisans
        Ve omrumuzu verdigimiz Hafızlık kimi iş bilmezler sebebiyle ıskartaya cıktı bu durumda.

        Cevapla
  5. Hocam önlisans mezunları mülakat a almıyorlar sa peki neden sınavlara alıyorlar yazık değil mi emeklerine bu Allah’ın hakkimi

    Cevapla
    • Yönetici 29 Ekim 2021, 20:34

      hocam sorun var burada hep söylüyoruz.Ama cözümü mevcut.

      Cevapla
      • Önlisans + hafızlık yok madem.
        Önlisans kategorisinde 80 kontenjan alım gördüm doğruysa. Yalniz taban puan 80.
        Ihl + diğer lisans dahi alım var ver Hafizdan daha avantajlı. Allahın Kelamına bu kadar değer verirseniz Osman Gazi ahirette suratınıza tükürmez mi bu ne yaman iştir

        Cevapla
  6. Devlet çok adil davranıyor bence sizde yerleşemiyorsunuz diye devleti suçlayıp durmayın ben başka bölüm okumuş değilim bende ön lisans mezunuyum fakat oturup adam akıllı bi düşünün hep başka liseler ön planda ihl dekiler doğru düzgün yerleşemiyor onları düzde mi bıraksınlar , Rabbena hepi bana demek olmaz önce ihl okuyanın hakkıdır sonra sizin hakkınızdır ben devletimizle gurur duyuyorum

    • Yönetici 28 Ekim 2021, 13:19

      benim zamanımda ihl yoktu ve ben okumadım en bariz örneklerinden birisiyim ve ön lisanstan atandım.veleykin bayanlarda durum daha zor.sonuçta alanınından daha yüksek olan ilahiyat ön lisans veya ilahiyat bitirenler mevcut.devlet adil davransa idi kontejanlar adil olurdu boş boş konuşuyorsunuz.

      Cevapla
    • Eğer tutarlı davranilsaydi söylediğiniz doğru olabilirdi.
      On lisans hafız kontenjanı açılmayip
      Diğer lisans ihl açılmış ve taban puanı düşük seviyelerde.
      Imam hatip lisesinde okumakla Hafızlık yapmak bir midir. Sırf hafız için dahi yer açılması gerekirken hale bak

      Cevapla
  7. İmam hatip lisesi mezunu biri diğer bölümlerde rahatlıkla alınıyor mu anadolu fen lisesiyle imam hatip alımı aynı oluyor mu mesela bunları niye demiyorsunuz

    • Yönetici 28 Ekim 2021, 13:18

      bu konuda sebepleri acıkladık takip etse idiniz veya yazıyı okudu iseniz zaten duruma vakıf olabilirsiniz.kuran sadece imam hatip liselerinde okutulmuyor.Kuranı cok iyi dinini cok iyi bilen başka lise okumuş olabilir kaldıkı bunun örnekleri mevcut.

      Cevapla
  8. Hocam selamun aleykum.bu durumda olan arkadaslarla irtibata gecebilirmisiniz.Hergun cimere dilekce gondersinler.Belkide acarlar.Allahtan ümit kesilmez ben acilacagina inaniyorum eger hergun dilekce gonderirsek sesimizi duyarlar.Nolur sizden ricam bunu diger arkadaslara bildirmeniz.Hayirli gunler

    Cevapla
    • Yönetici 19 Ekim 2021, 19:36

      kıymetli hocam malesef cimerden gelen yanıtlar elimizde mevcut…. bir değişikliğe gidileceğini zannetmiyoruz kesin kanaatimiz.Ancak bir mahkeme başvurusu neticesinde sonuç alınabilir.

      Cevapla
  9. Hocam sizin bildiğiniz kaç önlisans+hafız mağduru var bu durumda olan???

    Cevapla
  10. Malesef ki ben de aynı durumdayım ön lisans + hafız bu durumdan dolayı hızlandırılmış imam hatip okuyorum şuan. Lisanslara bin yada ikibinli küsür kontenjan açıp hafızalara açmayan diyanete ne demeli bilmiyorum o lisanslar içinde kuranı iyi derece bilmediği halde sırf lisans olduğu için atanıyor ama gel gelelim Allahın kelamını ezberleyen geri planda ve kontenjan dahi açılmıyor nerde bu adalet diyanet de bunu biz mağdurlara yapıyorsa o zaman biz hak hukuku nerden ve kimden ogrenicez acaba!…

    Cevapla
  11. Iyi günler..Son alımlarda görüyoruz ki önlisans alımları çok az…Önlisans mezunu olanların atanması gerçekten çok zorlaştı..Ben imam hatip mezunuyum,ilahiyat önlisans okudum artı hafızlık yaptım..Ve inş Kuran kursu hocası olmak istiyorum..Ama hafızlık yapmış olsam bile atanmam çok zorlaştı..çünkü lisans mezunu 2000 küsür alım olurken önlisans alımları 100-200 lerde.. Ve bu bizim için gerçekten büyük bir moral bozukluğu olmuş durumda.Hiç adil değil.. .Son alimlarda Önlisans ve Hafizları ayni katagoride alıyorlar.Önlisans+Hafiz diye bir katagori yok..Hafizlara hicbir öncelik tanınmıyor..Rabbim emeklerimizi zayi etmesin.Bizlere de hizmet edebilmeyi nasip etsin ins…Bu gerçekten çok üzücü bir durum..

    Cevapla
    • Yönetici 25 Nisan 2021, 00:39

      hafızlığın varsa olacaktır.Banada dua et dediğimi unutma senden güzel haberler bekliyorum hocam alımlar artıcak seneye bundan emin ol dedi dersin.

      Cevapla
  12. hocam bir cözüm bulabildiniz mi? önlisans+hafızım, ihl okumadım diye yalnızca önlisans kategorisinden degerlendirmeye tabi tutulacak olmak beni cok üzüyor, bu konuda toplu sikayette nasıl bulunabiliriz, el ayak olacak kime ulasabiliriz? hızlandırılmıs ihl okuyorum fakat 2022’nin haziranında mezun olacagım, hazirandan önce alım olursa önlisans olarak degerlendirilecegim icin mülakata cagırılmam cok zor

    Cevapla
  13. Kesinliklee katılıyorum yazdıklarınızın her zerresine bende düz lise mezunuyum syan ilahiyat önlisans 2.siniftayım imamhatip okumaya başliyacagim mecburen alımlar ortada ama imamhatiplerin bilgilerinr gucenilmesi tamamen sacmalik çunki cogu kopyayla geciyor ama önlisansta boyle birsey olmasi mümkün bile degil bi durum ise hiç hiç adil değil

    Cevapla
    • Yönetici 28 Eylül 2020, 12:15

      ben bunu 4 sene önce yazdım hocam cimer konusuna da bakın bu konuda da bize kimse destek cıkmadı.adil değil diyanet ve ösymden gelen cevaplarda cimer haberimizde sitemizde mevcut.

      Cevapla
    • Ben de sizlerle aynı durumdayım düz lise+hafızlık+ aöf ilahiyat
      Bu atama durumunu araştırmakla birlikte imam hatip şartı koyulması gerçekten hafızların önüne ciddi sed çekmiş. Umarım bu üzücü durumu farkettebiliriz.Her yerde hafızlık projesi varken hafızlara set çekilmesi cidden zaman israfı, çünkü biz yıllarca emek ve zaman harcadık…

      Cevapla
      • Yönetici 11 Ocak 2021, 13:35

        hocam ben 2016 yılından beri gündeme getiriyorum cimer dosyalarımıza da bakabilirsiniz.ama hiçbir şekilde kaale alınmadı.

        Cevapla
      • Lütfen hergun cimere mesaj gönderin.il müftülüğü ne sordum.sayi fazla olursa açılabileceğini söyledi.lutfen sizde hergun cimere mesaj atin.hafizligimizin gozardi edilmesi çok kötü bir durum.haksizlik yapılıyor bize.lutfen birbirimize yardımcı olalım.

        Cevapla
      • Ben sadece ilahiyat önlisans mezunuyum alım var mı sadece önlisans mezununa şuan da kpss ye hazırlanıyorum

        Cevapla
  14. ben imam olmak istiyorum Çok ilk okul mezunuyum ne yapmalıyım bir yol varmı

    Cevapla
    • Yönetici 25 Aralık 2019, 01:06

      sitemizde dhbt ile ilgli yazıları okuyun hocam.

      Cevapla
      • Hocam 2020 DHBT sınavına bende önlisans+hafız olarak girmek istiyordum fakat imam hatip için nasıl bir çözüm bulabiliriz fark dersleri alabilecegimiz bir sınıf açılma imkanı yok mu okullarlâ konuştum hepsi kişi toplanırsa 2 senede biter diyor…

        Cevapla
        • Yönetici 7 Temmuz 2020, 11:46

          ben şikayet bile etttim dinlemiyorlar.cimer işlerine geldiği gibi yanıtlıyor.cumhurbaşkanımıza bile gitmiyor…

          Cevapla
        • Lütfen hergun cimere mesaj gönderin.il müftülüğü ne sordum.sayi fazla olursa açılabileceğini söyledi.lutfen sizde hergun cimere mesaj atin.hafizligimizin gozardi edilmesi çok kötü bir durum.haksizlik yapılıyor bize.lutfen birbirimize yardımcı olalım.

          Cevapla
  15. Allah razı olsun çok güzel açıklama olmuş hafızlık çok değerli bir şey olmasına karşın Allah katında diyanet in de hafızalara öncelik tanıması gerekir.

    Cevapla
  16. 9 Şubat 2019, 20:09

    ben düz lise+ilahiyat önlisans+hafız ım.açıktan ihl son sınıf öğrencisiyim.ben şimdi +hafız kategorisine başvuru yapamazmıyım?adalet bunun neresinde.kim bana anlatacak.cevap verecek bir yetkili yokmu?

    Cevapla
    • Yönetici 9 Şubat 2019, 21:39

      yetkililerden ses yok cimere yazın hocam biz bu sorunları diğer yazımızda da belirttik ihl diplomasını alınca başvuru yapacaksınız ve şuanda ilahiyat ön lisans kategorisinden başvuru yapabilirsiniz sadece.ihl diploması olsa atanma durumu bile olurdu…

      Cevapla
  17. Selamun aleyküm yanlış anlaşılma olmasın fakat naçizane bişey söylemek isterim.Yorumlarda okuduğum kadarıyla “atama olmadığı için bu alana yöneldim önlisans ilahiyat okumaya karar verdim.”diye birçok yorum görüyorum.Gerçekten çok üzücü.!Bizler en başından beri bu yola gönül vermiş insanlarız.İmam hatip okurken çok zorluklarla okuduk.Artı kuran kurslarında yıllarımızı verdik.Bazıları sahillerde orda burda gezerken bizler rahle başında dirsek çürüttük,uykusuz kaldık.Bunlar da göz önünde bulundurulursa iyi olur.Herkes kendi yaşadığını bilir elbette.Fakat bu tarz atanamadığı için bu alana yönelenlere ben şahsım adıma çok acı diyorum.Burası atanamayıp gelenlerin kurumu değildir.Önce bilinçli olalım sonra konuşalım.Selametle…

    Cevapla
    • Yönetici 3 Şubat 2019, 14:19

      bilinçliyiz zaten yaptığın zorlukları bize anlatma rabbimiz bilsin yeterli .Sen kuran kurslarında ihl direk cürütürken biz fabriklarda çalışıyoduk üc kuruşu ön lisansların hakkını yemeyin cok şükür ben farklı alandan gelen atananım ama İHL okumayadı diye insanları kadroya almamak abezin danışkasıdır.

      Cevapla
  18. Malesef yine 2018 de ki gibi oldu.Düz lise+ ön lisans ilahiyat mezunlarına kontenjan var ama yine Diger Lisans mezunlarına İ.H.L. şartı koymuşlar.Ben Diger Lisans+İlahiyat ön lisans mezunuyum,bu yüzden magdur oldum.Bizi salak durumuna düşürdüler.Emek,hayal,zaman,masraf bunlar ne olacak,hak yemek degildir de nedir bunun adı…

    Madem böyle birşey düşnüyorsun,en azından dersin ki bu kural 2019 öncesi mezunlar için ve de şuan da Diger Lisans mezunu+İlahiyat Ön lisans okumakta olanlar için geçerli degil dersin,böylece bu 2 kezim mezun olmamış olur hem de bundan sonrakiler bu durumu bildiklerinden enayi gibi başvuru yapmazlar.

    Kardeşlerim hayellerimle oynadılar,ben gittim 2 sene boyunca sınavlara çalıstım,emek ettim,ailem sınav için para ödedi.Yetmedi birde DHBT yazılı sınavına hazırlandım,sözlüye hazırlandım.Çok üzgünüm.Hakkım haram olsun…

    Cevapla
  19. 29 Aralık 2018, 23:25

    Allah razı olsun

    Cevapla
  20. Ben diyabeti aradım yalan söylemeyin oradaki personel böyle birşey yok diyor Diyanet mi iyi biliyor sen mi

    Cevapla
    • Yönetici 7 Aralık 2018, 22:14

      yalan söylediğimiz yok yazıda herşey acık ve net şekilde siz diyanet personeli ile konuşmaları bize atın ne anlatmak istedinizi bilelim.yalan isnat ediyosun yazıdakilerin hepsi gercekleşti.

      Cevapla
  21. s.a hocam ben olaya baya fransız kaldım basit bir şekilde sorayım sizden istirhamım da aynı şekilde cevap vermeniz. şimdi ilahiyat ön lisans mezunu düz lise bitirmiş biri diyanette görev alamayacak mı ? veya bunların sayısı mı azaltıldı ne inanın hiç bir şey anlamadım ne oluyor lütfen basit bir şekilde yazar mısınız. iki makalenizi de okudum anladığım şu artık hafızlar ve ön lisans mezunlarının önü kapatıldı. yada birileri böyle şayialar ile gündem yapmaya çalışıyor.

    Cevapla
    • Yönetici 22 Ekim 2018, 02:03

      ilahiyat ön lisans alımı olacak.dikkat edersen diğer kategorilere ihl şartı getirildi. ilerde ön lisans ilahiyat okuyanlara da ihl şartı gelirse tekrar okumak sorunda kalmayın ;) şuan için ön lisans ilahiyatın önü kapatıldı diyemeyiz ama alımlar az oluyor.

      Cevapla
  22. 9 Ekim 2018, 00:48

    selamün aleyküm hocam.bana yardımcı olmanızı çok isterim.ben düz lise mezunuyum ama şuanda aöf önlisans ilahiyat okuyorum ve maksadım kuran kurslarında öğretici olmak.sistemi bilmiyorum dhbtyi cok iyi anlamış değilim ve kpss ile ortak puanı alınacakmış bunun nasıl oldugunuda anlamıyorum.kpssye hiç girmediğim için.iki bölümden oluşuyor sanırım dhbtye girecekler kpss nin hangi bölümünden sorumlu.en önemlisi aslında ben boşa mı kürek çekiyorum? aöf olduğu için sanki beni hiçbir yere almayacaklar gibi geliyor.yardımınıza bilgilerinize ihtiyacım var rabbim razı olsun sizide darda bırakmasın inşaallah

    Cevapla
    • Yönetici 9 Ekim 2018, 06:38

      Aleykümselam hocam. Öncelikle aöf bi nimettir. Bende farklı okullar mezunu olmamın yanı sıra aöf ön lisans ilahiyat ile atanıp imam hatip oldum. Birincsi boşa kürek cekmiyorsunuz. Öncelikle bayanların sayısı çok fazla o yüzden iyi puanlar almanız lazım. Dhbt sınavı icin mutlaka kpss sınavına girmeniz gerekmektedir. Kpss nin yüzde 30 u alınır puan olarak. Yani diğer kısmını dhbt puanı oluşturur. Kpss sınavında genel yetenek ve genel kültür den bir ham net puan almanuz gerekli. Dhbt sınavına gelecek olursak dhbt 1 ve dhbt 2 aynı kitapcık icinde olan ve ikisinde de sorumlu olduğumuz dib icin atamalarda gerekli olan sınavdır. İkisinden de güzel puan alıp dhbt mülakatta olursa atanırsınız. Hiçbişey olmazsa fahri kkö olursunuz. Yani boşa kürek cekme yok. İsra 13 üncü ayetini oku. Tavsiyem sitemizde diğer makaleleri okuman bilgi sahibi olman Rabbim ilmini mübarek eylesin.

      Cevapla
  23. Ben de düz lise mezunuyum ve önce maliye 4 yıllık okudum bu bölümden atanma şansım az olduğu için ilahiyat okumaya karar verdim ama ben okurken bir sürü kişi bu bölüme yöneldi şimdi de bu imam hatip lisesi mezunu olma şartını getirdiler gündeme bu konuda birşey yapılmalı düz lise çıkışlılar şimdi tekrar lise mi okusun fark derslerini alıp zaten üniversite o kadar zor ki ilahiyat bölümü için birşeyler yapılmalı.

    Cevapla
    • Yönetici 5 Ekim 2018, 01:20

      Esra hocam öncelikle merhaba biz bu konuda ilk günden beri söylem içerisindeyiz. Zaten bir kişi ilahiyat okumuş şimdi ihl kategorisi şartını getirdiler. Liyakat için zaten dhbt mülakat sınavı yapılıyoe. Emsal teşkil eden ön lisans ve lisans atamaları mevcut. İhl daha önce yok iken şimdi aynı kategorilere ihl eklenmiş. Her tarafa okul acıldı icini doldurmak için mi acaba. Şuan icib ihl şartı var. Anca dediniz gibi fark derslerini vermek şart. Toplu olarak cimere mesaj atalım dedik ilgilenen cıkmadı. Bizimde aklımız karışık…

      Cevapla
  24. Dhbt sınavı yaklaşmadan tüm önlisans ve önlisans hafızlar olarak bir grupda toplanıp etkileyici ortak bir metin hazırlayıp cimere yazmak lazım yoksa yine bizden en fazla 50 kişi alacaklar.

    Cevapla
    • Yönetici 2 Ekim 2018, 13:28

      Biz destekleriz kardeşim metin üzerinde çalışma yapın ve bizimle iletişime gecin.

      Cevapla
  25. Çok güzel bir yazı olmuş ayrıeten çokta mantıklı yani mülakatta zaten beğenilmeyen elenecektir. Mülakata çağrılmamak ne demek yahu. İmam Hatip Lisesi çıkışlılar fatihayı okuyamıyor. Kuran ı kem küm okuyor. Öncelik onlara veriliyor çok saçma

    Cevapla
    • Yönetici 2 Ekim 2018, 09:18

      Aynen ayşe hocam desiniz cok doğru. Sırf imam hatipli değil diye bu haktan kimse mahrum edilmemeli….

      Cevapla
  26. Müthiş bir yazı ✍️ tebrik ediyorum ?
    Diyanet çok cahilane alım yapıyor! Umarız ki en kısa zamanda bu hatasından döner. Hafızlara daha ağırlık verir..

    Cevapla
  27. Evet bu konunun kesinlikle düzeltilmesi gerekiyor.önümüzdeki alımlarda böyle bir mağduriyet yaşamamak adına konuyla ilgilenen hocamıza teşekkür ediyorum ALLAH razı olsun emeklerimiz zai olmasin

    Cevapla
  28. Bende diğer lisans+önlisans kategorisinde idim ancak İHL şartı getirilmis. Peki bu kategorilerin diger alımda değişme ihtimali yok mu?? Hep bu şekilde mi kalacak??

    Cevapla
    • Yönetici 25 Mart 2018, 15:42

      değerli kardeşim cevap veremiyorum herşey olabilir.bu konuda biz yazdık kimse destek vermedi ne diyelim ki hayırlısı olsun dhbt sınavı ve imam ve benzeri alımlarda değişiklikler olabilir.

      Cevapla
  29. İlahiyat onlisansı yüksek onur belgesiyle bitirdim medresede 6 yıl dini bilgiler eğitimi aldım hafızlık yaptım tashıhıl huruf derslerine katıldım malesefki mülakata girme hakkı bile vermedi diyanet.inşaallah yaptığı bu haksızlıktan biran önce döner.

    Cevapla
    • Yönetici 7 Ocak 2018, 16:18

      biz elimizden geliğince ilgili makamlara durumu bildirdik gerekli çalışmalar devam ediyor.gönül isterki bu konuda mağdur olanlar mahkeyeme başvursunlar cünkü daha önce alım konusunda emsal örneği var bunun emekler zai edilmemeli.

      Cevapla
  30. 3 yildir fahri gorev yapiyorum hafizim ilahiyat onlisans mezunuyum ama bu durum beni cok üzdü sayi cok az diger lisans kategorisinde alim sayısına bakinca haksizliga ugradigimizi düşünüyorum bu konuda bir duzenleme yapilmasi gerektiğini düşünüyorum

    Cevapla
  31. Allah razı olsun aynn hocam

    Cevapla
  32. bu yazıyı görür görmez helal olsun dedim Allah bütün hayırlı dualarınız kabul etsin önce dpb yayınlanmış gördüm çok üzüldüm ilahiya önlisans +hafızım ama ihl şartı niye gelmiş anlamadım ilahiyat önlisansta ihl şartı yok hafız olan ilahiyat önlisanslıda niye ihl şartı var ağladım dünde bugünde gözlerim hafif yanıyo

    Cevapla
  33. Onlisans hafizlar olarak büyük bir maduriyet icerisindeyiz. Insallh bu durum duzelir. Desteginiz icin tesekkur ederiz

    Cevapla
    • Yönetici 1 Ocak 2018, 21:40

      biz teşekkür ederiz ilginiz için umuyorum ki tepki olur ve düzeltilir.

      Cevapla
      • Nasilki diğer bölümlerde okuyup fen liseleriyle imam hatipler alımda bir degildiyse diğer bölümlerinde ihl bölümüyle eşit olması doğru değildi madem imam hatip lisesi diğer bölümlerde kıymetsiz e bi zahmet diğer bölümlerde ilahiyata alımda geri planda olsun değil mi diğer bölümlerden yerleşemeyince nasılsa ilahiyattan yerleşiriz diye okudunuz sizin bir hesabınız vardi lakin Allahın da cc bir hesabı var çok güzel oldu önce ihl dekilerin alınmasına çok sevindim

        Cevapla
        • Yönetici 28 Ekim 2021, 13:21

          kimse senin gibi düşünmedi.sui zandan başka bir şey değil bu yazdığın aynı zamanda Allahın hesabı ile haksızlığı susturmaya calışmanızda boşuna bu cümleler ile işinize Allahı ortak edip kendi hatalarınızı Allah oyunlarını bozdu mealindeli ayeti ile haklılık arıyorsanızda cok hatalısınız bunu da bilin.

          Cevapla
  34. Elinize kaleminize dilinize sağlık hocam.Allah razı olsun destekleriniz için.

    Cevapla
    • Yönetici 1 Ocak 2018, 20:53

      ben teşekkür ederim hocam rabbim yar ve yardımcınız olsun selam ve dua ile ….

      Cevapla